18-22 april 2011

I måndags blev det skritt för Valles del. Hade det bettlösa tränset på, märkte att han hade fått ett litet sår i mungipan på något sätt ;S Men det gick bra i alla fall. Skrittade barbacka runt hotellet, och när jag var på väg "mot" stallet så fick jag världens hjärtklappning och kände att jag inte orkade skritta, så jag bytte till grimma och ställde honom i skritten 20 minuter. Sammanlagt gick han 35 minuter =)

I tisdags fick jag låna Brave Hearts hackamore! Red ut till Malma då, mest skrittarbete men även en del galopp. Det gick bra med hacket, han stödde dock lite väl mycket på det, jag fick väldigt ont i händerna mot slutet av passet hah.. Visserligen hade jag inga handskar men ja ja ;)

I onsdags fick Valle massage av Maria och jag var stalledig, så han vilade helt. Jag var på föreläsning om hästens hållbarhet på Ulltuna, och det var Chris Johnston som var föreläsare. Jag var där med Talang-gänget. Det var riktigt intressant, jag lärde mig en del och hörde många nya åsikter och synvinklar om olika saker! Vi fick även en liten rundtur i kliniken och Chris visade de olika delarna och så, riktigt intressant!

Igår så blev det lite jogging på utebanan. Hade bettlösa tränset och snodden, vilket fungerade rätt bra! Valle blir lite mer stum och okänslig med det, jämfört med vanligt träns, men det förstår man ju hahah. Red bara 40 minuter, mycket övergångar och en del skänkelvikningar och serpentiner. Valle var duktig!

Idag så blev det ett lite hårdare trimmpass på banan. Skrittade först fram ute, runt hotellet samt på stigen bakom hotellet. Valle var pigg och riktigt duktig! Red även idag med bettlösa och snodd. Red i typ 50 minuter tror jag. Jobbade mest på skänkelvikningar i skritt och framför allt trav.


Valle i tisdags, med hack =)

Kommentarer
Postat av: Ansi

Skön vecka för Valleman! Kul med föreläsningen på Ulltuna,den skulle jag velat lyssna på! :)

2011-04-23 @ 09:56:26
Postat av: A N G E L I J N A S

gud vad fin ponny,:)

2011-04-24 @ 04:47:59
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: helena

Tack :D!

En kompis har fått ta bort sin häst nyligen :( <3

2011-04-24 @ 18:13:57
URL: http://helenasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback