Kiropraktorn 16/9

Godkväll ;) Ursäkta mig för kass update men jag har inte haft lust, trots att jag ville skriva om kiropraktorn som var i stallet i torsdags och kände på bl.a Valle.

Mikael Eriksson heter han, grymt duktig! Han hittade en hel del fel på Valle, många små muskelkramper, en liten muskelbristning och även en stor på rumpan, som dock nästan hade läkt. Han hittade även 3 förskjutningar i ryggraden.

Det var verkligen helt otroligt vad den mannen kunde åstadkomma med sina bara händer och en liten träklubba! Han bara kände och tryckte lite med fingrarna, masserade lite, slog lite mjukt på musklerna och sedan var krampen på de stället han höll på med borta! Förskjutningarna i ryggen tryckte han oxå bara lite på, sedan slog han lite med klubban mot ryggraden och sen hörde man bara ett litet knak och så var förskjutningen fixad! Och ena förskjutningen, som satt i 3e kotan i nacken, så tog han bara ena handen i Valles grimma så att huvudet inte flyttade sig, sedan tog han andra och tryckte på översta muskeln på halsen, tryckte så att halsen 'böjdes' lite, stod där några sekunder och så *klick*, knäppte det till och det var fixat!
Herregud jag stod där och kände mig som ett fån, med ögonen uppspärrade haha xD
Valle njöt i fulla drag av behandlingen och stod med öronen framåt hela tiden! Micke behandlade Valle rätt många gånger när Emilia & Ansi hade honom, så det kändes bra för han kände igen Valle och visste lite hur han vart tidigare i kroppen.

Valle var jättenöjd efteråt, och vi ska kanske, efter återbesöket på kliniken, åka med honom till Örebro och Brittas stall då Micke kommer dit en vecka efter för han ville gärna behandla honom igen om cirka en månad, men vi får se om det blir av ;)

Efterråt promenerade vi 15 minuter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback