10 augusti

Igår, den 10e augusti, red jag i Sadel på Valle för första gången på 5 veckor och 6 dagar! :D

Skrittade förstås bara, på långa tyglar. Men igår fick vi ju skritta ut på stigar etc så att han skulle arbeta lite mer med benen. Jag red upp på Winges väg och ner på stigen där bakom, i skogen. Red hela vägen till grusvägen, då skrittade jag tillbaka samma väg till stallet. Vi hade 10 minuter kvar att skritta då så jag gick in på ridbanan.

Valle var jättepigg och lite spänd när vi var ute, men han tyckte nog att det var jättekul att slippa ridbanan! Han klev på jättefint, speciellt på vägen hem heh :P När vi kom in på ridbanan vart han lite segare förstås, men han var inte lika seg som han vart vissa andra dagar (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback