27 oktober 2010

Idaag trodde vi att det var hoppning i ridhuset såå vi tänkte galoppera på utebanan, trots de 2 enorma sjöarna som låg på banan hahah... Så jag lindande extra långt upp och neer på benen, och satte på stoora boots på både fram och bak. När jag hade börjat skritta fram där ute i regnet så gick mamma in i ridhuset och sedan kom hon ut igen och sa att det tydligen inte va någon träning... Hah så jag fick gå in, det var skönt! Bubblan var där inne en stund, sen gick hon ut och Valle blev helt knasig resten av passet, han typ drog mot dörren och gnäggade massa trots att det var 5-6 andra hästar där inne xD
Idag blev det i alla fall galopp och skritt. I galoppen red jag en del öka-korta, dock inte så stora övergångar, och mest på fyrkantspåret, eller aa typ 2 meter innanför för att han skulle bära upp sig mer och inte 'luta' mot sargen.
Men det mesta gick bra, första galoppen försökte han också börja bocka i hah.. och sen fick han litet dampryck för... någonting? och typ skyggade för ingenting och försökte börja springa mot dörren :P
Red väl i 40 minuter ungefär :)


Kommentarer
Postat av: Ansi

Fiiina Valle! Kram

2010-10-28 @ 07:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback