5 november 2010

Idag blev det lite trimm på utebanan! Eller trimm  ska jag inte kalla det, jag jobbade bara med att Valle skulle gå i låg, rund form i alla gångarter. Efter 10 minuters framskrittning började jag jobba i skritt, i kanske 5-10 minuter, bara jobbade i låg form, vilket gick bra!
I början när jag började trava var jag inte riktigt igång och ville inte stödja på tygeln, men efter ett par varv gick det bättre! Efter lite mer skritt och lösgörande så började jag galoppera, ett drygt varv åt båda hållen, krävde inte att han skulle gå i låg form här.

Sedan fortsatte jag lite mer i skritt och trav, lite serpentiner och annat. Sen körde jag galopp igen, på en stoor volt, och försökte bara få honom rund i formen, och det gick suuperbra! Han gick i toppenbra form, och verkligen stödde på bettet som jag vill! Gjorde samma sak i båda varven, sen travade jag ner och skrittade av.

Är verkligen supernöjd med Valle idag, han var hur duktig som helst och verkade jätteglad och var positiv hela passet! Dock red jag bara i ca 40 minuter, men det räckte! Vi avslutade på topp idag :P


och Valle var även i affären idag efter stallet, hah :D


Kommentarer
Postat av: Ansi

Härligt,härligt,härligt!!!!

2010-11-06 @ 08:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback