Valle dagbok 16 maj

Idag blev det hoppning på utebanan för Valles del! Skrittade och joggade fram, travade några gånger över bommar på ett voltspår.
Hoppade ett räcke på diagonalen och en 2hinders kombination på ena långsidan med ett kryss och ett räcke, 2 galoppsprång mellan dem. Det gick jättebra! Började att hoppa diagonala räcket några gånger i båda varven, bara på cirka 40 cm höjd, tränade mest på att bara hålla i honom tillräckligt länge innan hindret och inte släppa iväg honom vilket jag har en tendens till att göra ibland :P Men det gick iaf bra som sagt, några gånger råkade vi komma för långt ifrån/för nära hindret.
Sen hoppade jag kombinationen några få gånger bara. Red först i trav på krysset och fattade galopp efter det och hoppade räcket i galopp för att jag trodde att avståndet mellan hindrena skulle vara för kort för 2 galoppsprång och för långt för 1 språng, men då märkte jag att det skulle fungera med 2 språng så jag red andra gånger i galopp. Jag höll honom för länge innan krysset så jag va efter i språnget men räcket gick bra. Sista gånger jag tog det gick det toppen så då joggade jag av och skrittade sen av runt hotellet :)

Är jättenöjd med dagens pass på Valle också! Trodde inte att vi skulle hoppa men det var kul ;)


Random pic ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det samma :)

2010-05-17 @ 12:09:03
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: Helena

Haha det är bra Ida :D



Svar: Åh visst är det :D jag tycker det är jättefint faktiskt.



<33

2010-05-17 @ 21:15:40
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback