Jurenco dagbok 22 maj

Det blev ett lätt dressyrpass i ridhuset för Jurenco igår.
Jobbade mest i skritt och trav, hade även ett annat bett som såg ganska konstigt ut xD Men det var 3delat med fasta ringar i alla fall, och så hade jag min remontnosgrimma för att han inte skulle gapa som han gjorde sist jag red. Jag märkte också när jag tog tygeln och började jobba, att han gapade när jag hade ett ojämnt stöd på tyglarna, alltså när jag hade ena tygeln lös och höll den andra med kontakt i hans mun t.ex, och han gapade även när jag satte mer press på honom, så jag försökte vara stadig och inte öka pressen så snabbt liksom.
Det gick väl helt okej, han är ju också väldigt känslig och stödjer inte så bra på tygeln. I början och mitten av passet jobbade jag mest i skritt, lite trav och galopp också, och jag kom på att det förmodligen inte var så bra att jag bara nötte i skritten, han ville ju inte stödja och så, så i slutet blev det mest trav, i ett så lugnt tempo som möjligt för att han skulle stödja bättre och inte bli helt uppstressad.

Är mest nöjd med slutet av passet idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback