Dagbok 3 maj

Tränade ju för Hanchen idag, det blev ingen ridning på Empe idag, han hade tydligen fått kolik ;s Hoppas det inte är för allvarligt!

I alla fall, träningen idag gick superbra! Valle skrittade först fram 15 minuter i skritten och sedan började jag jogga igång, böjde mycket och så för att mjuka upp honom och tryckte på för att få igång bakdelen. Det kändes bra i högervarvet, han var stelare i vänstervarvet dock. Jobbade en del i trav först, men mest galopp för att Valle blir snabbare mjuk då. Det kändes verkligen toppen, han jobbade bra med baken och gick i fin form, jag kunde bara sitta och hålla handen stadig (y) Gjorde en del övergångar galopp-skritt-galopp, de blev också jättefina! Några gånger dök han lite med huvudet i avbrottet men i de flesta gick han kvar i en bra form och klev på fint!

Under träningen red vi mycket programdelar som vanligt, några Lag03-skänkelvikningar, öppnor/slutor, serpentiner i galopp och förvänd galopp.
Skänkelvikningarna kändes inte toppen, Valle blev stel och lite öppen i form och sprang lite i några av dem. Öppnorna kändes toppen! Valle tvärade jättefint och var fint ställd i nacken! Slutorna vart oxå okej, måste bara komma ihåg att få med baken och ställa ordentligt utan att han springer iväg.
Serpentinerna vart jättebra, Valle har ju lätt för förvänd så det är inga stora problem ;) Och förvända gick jättebra, Valle stödde jättefint på tygeln! ;D
Just det, red några ökningar i trav och galopp. Traven kändes bättre än vanligt, jag släppte inte efter lika mycket som jag normalt sett brukar göra så Valle blev inte så lång, så jag är nöjd med det! Galoppökningarna blev också bra, samma sak här, jag släoote inte tygeln lika mycket så det blev bättre än vanligt (y)
Skrittade av ute :)

Överlag idag så är jag jättenöjd! Valle skötte sig verkligen jättebra, han blev lite för lätt i munnen stundtals och ville inte riktigt ta stöd då men annars gick det bra!


Valle <3

puss


Kommentarer
Postat av: Ansi

Kul att träningen gick bra idag!

2010-05-03 @ 22:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback