Dagbok 24 maj

Idag var det ju dressyrträning för Gunilla! :D
Fast Elena red passet idag för att gå igenom honom och så inför tävlingen ;) I alla fall, jag red fram i ungefär 35 minuter innan Elena hoppade upp. Jag skrittade fram länge, sen joggade jag igång i låg form i trav och galopp, sen plockade jag upp honom sakta, och när jag väl hade honom i en fin arbetsform så red jag en del galoppmoment från programmen, enkla byten och tempoväxlingar. Red även en del i trav, mest slutor och lite öppnor ;)
Sen hoppade Elena upp, hon red mest mjukgörande och så för att han skulle gå i en bra form och få med sin bakbenen och ryggen. Hon red mycket skänkelvikningar, öppnor, slutor, tempoväxlingar i galopp, förvänd galopp, enkla byten och skrittpiruetter, det såg superfint ut!
Sen hoppade jag upp en stund i slutet också för att känna på honom, då red jag lite i trav och sen enkla byten och tempoväxlingar i galopp ;)

Hela passet idag (y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback