Dagbok 15 maj

Joggade Valle i ridhuset, det gick bra! Han fick skritta fram i skritten, cirka 15-20 minuter innan jag hoppade upp. Jag joggade lite i trav, red några varv i lätt sits i galopp, men sen blev det mest skritt. Red mycket i sluta på en liten volt, vilket är bra att göra innan bakdelsvändningar, speciellt när man ska lära sig det. Jag gör det för att få med Valles bakdel, han brukar ställa ut ena bakbenet i första steget i bakdelsvändningen, men det brukar gå bättre när jag gör den här övningen innan!
Det gick i alla fall bra, tänkte inte så mycket på formen, mest bara på bakbenen då :)
Red även lite skänkelvikningar i skritt och trav, det gick också bra!

Är väldigt nöjd med dagens pass ;)


Valle idag när jag släppte ut honom i hagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback