21 maj - 90e inlägget :D

Idag blev det dressyrträning i ridhuset!
Det gick toppen, Valle var lite seg då och då men men kändes lydig och fin! Tränade jycket på programdelar idag. Han fick först skritta fram i skritten 10 minuter, sen började jag jogga fram, och även i galopp i låg form för att få igång honom.
Sen började jag mycket i galopp, serpentiner och eknla byten, förvända galopper, volter osv. Det gick bra! Enkla bytena kändes speciellt bra, Valle var verkligen mjuk och avsaktningarna var toppen, och skritten och fattningarna :D
Sen körde jag också skrittarbete och varvade med galoppen. I skritten jobbade jag mest med skrittpiruetterna som också kändes toppen idag! :D Valle trampade på bra med bakbenen, han blev lite öppen i formen dock, men är nöjd!
Travarbetet gick också bra, slutorna kändes mycket bättre idag! Fick med bakdelen men han blev lite dåligt ställd i nacken men det får jag nöja mig med!
Joggade ner och skrittade sedan av ute :)

Är i alla fall jättenöjd med ponnien idag ;D


Från Gunilla-träning i vintras ;)

Kommentarer
Postat av: Moas hästdagbok

Klickade in här av en slump och tyckte att jag kände igen ponnyn, vi har nog varit på samma tävlingar flera gånger :) Vi sågs på Gripens meeting bland annat? Jättefin blogg!

2010-05-22 @ 18:04:35
URL: http://moashdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback