Tävlingen 13 juni (igår)

Jaa igår var det som sagt tävling på Ryttarstadion, jag red en regional LA:1 bara, det var mest hopptävling (4hoppklasser & 2 dressyr) och min bäste vän Helena var där och tävlade så vi träffades, sjukt kul :D

Mycket konstigt väder var det, ena stunden blåste det jättemycket, sen spöregnade det, sen vart det sol och jättevarmt, osv osv.. Tävlingen var utomhus så varken framridningen eller tävlingsbanan var speciellt rolig, men framridningen var värst, det var bara en gigantisk ler-och vattenpöl, jag fick lerstänk upp på axlarna när jag travade liksom...

I alla fall var Valle väldigt pigg och fin! Han var nästan lite för pigg, så att han blev spänd i formen och så när jag skulle korta eller sakta av, så jag red nästan bara runda, böja igenom osv på framridningen, i slutet började jag rida skänkelvikningar, och lite öppna/sluta i traven, några ryggningar och förvänd galopp. Det kändes bra, han klev upp sig mycket mer själv med hjälp av leran och vattenpölarna (y)

Inne på banan blev han faktiskt inte seg!! Han gick nästan så att jag behövde hålla in honom lite, han kändes jättefin förutom i skänkelvikningarna där han blev väldigt spänd och gick och tryckte upp nacken, fick tyvärr bara 5or på dem.. Men förvända galoppen speciellt kändes jättebra, och så var jag väldigt noggrann med vägarna, fick 2 komentarer om fina hörnpasseringar faktiskt :D

Slutade till sist i alla fall på 68,42% och en 2a placering, EN poäng från vinnaren -.- Men jag är supernöjd, jag hade nog vart nöjd oavsett vilken procent jag hade fått, bara med tanke på att han kändes så fin :')

Måste även tillägga att tävlingen var väldigt dåligt ordnad!! Det fanns ingen funktionär alls till dressyren, det var väl några stycken vid hoppbanorna och sen en parkeringsvakt. Dålig parkeringsordning, alldeles för sega resultat, varje resultat från dressyren kom typ 10-20 minuter senare än de borde kommit. Även prisutdelningarna var dåligt ordnade.. Dålig 'kafeteria', jag såg massa folk som va tvungna att stå och grilla sina korvar/hamburgare själva (!!) och all mat/osv tog slut en gång och då fanns det en annan kafeteria, som jag visserligen inte var vid, men den låg väldigt långt bort från tävlingen..

Nej det var helt enkelt allmänt dåligt, måste nog säga att det var en av de sämst anordnade tävlingarna jag vart på faktiskt..


Jaa som ni ser brukar jag styra med munnen.. Haha usch kolla på hästen istället! ;)

Fler bilder kommer i ett annat inlägg!

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis igen superkul att få träffa dig :D:D <33



Du vet där de sålde korv, hamburgare och annan skit? Han som grillade var ju helt dum i huvudet typ förstörda hur många hamburgare och korvar som helst så att de blev helt vidbrända!! :O



Håller med om framridningsbanorna, inte bra... även inne på hoppbanan var det djupt och dåligt. Den där andra cafeterian du prata om hittade vi, den var bra men för långt från tävlingsbanan!

2010-06-15 @ 14:23:47
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback