Dagbok från kursen!

Förlåt för att jag inte har skrivit något på en vecka, men jag har haft fullt upp och 2-4 juli var jag i Karlstad!
Iaf; har ju som sagt vart på en kort kurs för Gunilla på hennes gård. Vi red 2 pass på måndagen och ett på tisdagen, 28-29 juni:

Dag 1:

Första passet; Gick toooppenbraa! Först red jag fram ganska kort stund, det var ju så sjukt varmt så jag ville inte ta slut på Valle :P
När passet började så red jag först FEIs lagtävlansprogram och Elena filmade. Det kändes jättebra, fast skolorna blev stela (såklart :P) och så ryggade jag ett steg för lite och enkla bytena blev lite hastiga.. Men Valle kändes jättefin! När programmet var klart så tränade vi på öka-minska i galoppen, det gick jättebra, speciellt i slutet! Sen skrittade vi av och red tillbaka till gården :)

Andra passet; Gick också jättebra! Red fram ännu kortare nu. Vi började lektionen med att träna på skolorna, och speciellt slutorna kändes mycket bättre än det första passet! Tränade även på bakdelsvändningarna, vissa blev toppenbra :D I slutet av passet red jag igenom programmet igen, och det gick mycket bättre än förra passet, inga stora missar alls!

Dag 2:

Idag red vi på utebanan hemma hos Gunilla (red i ridhuset en bit bort dag 1). Det gick bra! Vi tränade mest på övergångar, tempoväxlingar och jag fick tänka mycket på att hålla handen korrekt och stilla. När jag väl höll handen rätt och stadigt på ytter, vilket jag kan va dålig på ibland, så gick Valle i en mycket bättre och finare form och övergångarna blev genast bättre, och han slog inte upp huvudet då!


Är jättenöjd med alla pass!!! Valle kändes verkligen toppenfin båda dagarna, jag är så nöjd!

Kan tyvärr inte lägga upp några bilder då jag inte är inne på min dator men det kommer imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback