Dagbok 20 juli

Idag var det meningen att jag skulle ta ett lugnt jogging pass på utebanan, men mamma var ute på promenad med Ragge hela passet och jag brukar ha svårt för att hålla mig till jogging när jag är på banan... heh :P
Skrittade iaf fram först såklart, sen joggade jag i låg form, många varvbyten och övergångar. Samma i galopp och skritt, mycket ställa, böja och jobba i rund form.
Sen började jag göra mycket halter och där fastnade jag och började trimma haha. Märkte att varje halt ställde Valle upp sig snett, antingen med bara bak eller alla fyra ben. Så jag red mycket halter, koncentrerade mig på att ge hjälperna jämnt för att minska risken att han skulle ställa upp ojämnt :P Efter en stund med kämpande fick jag till några riktigt fina halter och då joggade jag ner och sedan fick Valle gå i skritten 10 minuter medan jag gjorde höpåsar ;)


Bild från framridning på Kågeröd, jag rider lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback