Darwin 12 december 2010

Fick rida Darwin idag igen, Rosanna hade gått och blivit helt förkyld... Det gick toppen! Red på träns idag, det var lite lättare att få honom i en rundare form med tränset, på kandaret kändes det mer som om han tryckte upp nacken och inte arbetade igenom ordentligt. Jag hade jodphurs och inga sporrar så är väldigt nöjd hah ;) Mot slutet fick jag till ett riktigt bra grundtempo och han gick fint på tygeln, då kändes det skitbra! Vänstervarvet var en aning svårare än höger, och alla övergångar måste ju verkligen slipas på, det blir lite tvärstopp och ner i fel gångart osv men hallå, det var andra gången jag red honom hah :P

Är verkligen jättenöjd med honom! Är så himla glad att jag har fått chansen att rida den här underbara hästen... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback