23 december 2010

Idag blev det ett litet dressyrpass för ValdemarViking! :D Red i 40 minuter ungefär tror jag. Det gick sjukt bra! :D Jag känner verkligen att jag utvecklas av att rida storhäst (i detta fall Darwin). På Darwin måste jag ju ta i mycket mer, speciellt med skänklarna, och idag kände jag att jag "vågade" ta i mer på Valle också, och vilket skillnad det blir! Tänk att man utvecklas bara efter att ha ridit några dagar också, riktigt bra för mig!

I alla fall, på Valle tränade jag mest tempoväxlingar och övergångar, även några skolor och skänkelvikningar blev det. Valle var riktigt pigg och mjuk i formen, fick dock säga till honom i början för att han skulle uppmärksamma mig och för att få bättre.... reaktionstid (haha) vid mina hjälper. När han väl fattat det gick det fint! Fick till en del fina ökningar och även samlingar! Är riiiiktigt nöjd med min lilla polle idag, hade varken stövlar, sporrar eller spö heller utan jag red runt i mina fodrade stallkängor, men det gick lika bra det hah! :D

Det blir ingen uppdatering varken imorgon eller på lördag tror jag, julfirande ;)


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; tack :)

2010-12-25 @ 17:04:54
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback