Valle dagbok 29 april

Idag blev det trimm inför lördag! :D
Han fick skritta fram i skritten, cirka 15 minuter. Red igång, mycket böja/ställa och mjuka upp honom i sidorna och samtidigt få med bakvagnen. Det gick bra, Valle var väldigt pigg och på! Han var lite stelare i vänstervarvet än höger, det brukar va tvärtom men det är väl en engångsgrej ;)
När vi hade kommit igång bra så började jag rida några öppnor och slutor, de kändes toppen! Valle gick inte alls upp lika mycket i nacken som han brukar, han blev dock lite öppen i formen mendet kändes ändå mycket bättre än vad det brukar. Slutorna kändes också okej, måste bara lära mig att runda hans kropp mer och få med bakbenen.
Sen red jag några bakdelsvändningar, de kändes okej men när han tar första steget med bakhoven så gör han inte ett 'tramp' utan han flyttar hoven en mycket längre bit än han ska, och sedan snurrar han ju.. Måste träna på det!
Sen gjorde vi också några enkla byten, fick till ett riktigt bra! Avslutade med några travökningar. Första råkade vi fatta galopp mitt i men sen blev de andra fina!

Allt som allt är jag supernöjd med dagen, och jättetaggad inför lördag!


Valle i söndags ;D

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback