9 april

Hellu!
Nyss så frågade en kompis hur länge jag har haft Valle, så jag räknade noggrant och kom fram till att idag har jag haft honom exakt 1 år, 1 månad och 10 dagar! :D Vi köpte honom den 28 februari 2009, då kom han till Sandö där vi stod med honom till december 2009 då vi flyttade till Karlslund. Där stod vi januari ut och flyttade sedan till Fågelbro i början av februari 2010 :)

Vet inte varför den infon var nödvändig men aja, nu vet ni ;D

Idag ska jag i alla fall till stallet under dagen (ovanligt? ;)) och rida dressyr på Valle och Piccolo. Piccolo ska jag mest bara försöka rida i låg och rund form, och få honom att jobba mer med ryggen. Valle ska jag fortsätta träna på det vi tränade på igår, öppnor o slutor, och enkla byten, måste trimma gärnet nu till tävlingen den 18e, speciellt eftersom att han endast gick i skrittmaskinen i 5 dagar, tors-tis, för att han tappade en sko och hovslagaren kunde inte komma förrän på tisdagen. Nu är vi i alla fall igång och ska träna och förhoppningsvis får jag mitt andra kval den 18e och får då tävla nationellt :D

Den 18e är det alltså tävling, lite info om tävlingen; Vi ska åka till Ridklubben Ekenryttarna och tävla regional Lagtävlan för ponnyallsvenskan och regional LA:P1. Vi är dock inte med i något lag i Lagtävlan :) Och det är alltså i LA:P1 som vi måste få över 62% för att få ett kval, och man måste ha 2 'kval' för att få tävla nationellt. Vi har redan ett kval, som vi fick på vår första tävling i år på Mantorp :)

Nu måste jag gå ut med hunden, skriver förmodligen inte något inlägg före stallet, så det kommer i kväll, slänger in en bild bara.


Valle på Karlslund :)

puss

Kommentarer
Postat av: Linn

Du behöver inte kvala två gånger, det räcker med en start på över 62% för att kvala nationellt.

2010-04-09 @ 18:44:57
Postat av: Anonym

Svar: Haha :D okej va najs (y) :D vad behöver man göra för att vara med i falsterbo i dressyren? <3:)

2010-04-09 @ 19:43:18
URL: http://ostgotaryttarna.blogg.se/
Postat av: Helena

Lycka till på tävlingen sen :) <3

2010-04-09 @ 19:43:46
URL: http://ostgotaryttarna.blogg.se/
Postat av: Helena

Lycka till på tävlingen sen :) <3

2010-04-09 @ 19:43:46
URL: http://ostgotaryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du behöver ha bästa resultat på olika tävlingar, oftast i mästerskapsprogrammet. Vilka tävlingar det är står på falsterbo horse shows hemsida! :)

2010-04-09 @ 23:23:20
Postat av: Anonym

varför bytte du stall?

2010-04-10 @ 00:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback