Dagbok 9 april

Hej igen!
Nu är jag hemma från stallet igen, har ridit först Piccolo, sen mockade jag, gjorde höpåsar, mathinkar, sopade mm, innan jag tog in Valle och red. Såhär gick det:

Piccolo: Red på utebanan med snodden. Det gick bra, började lugnt och med snodden löst, mycket skritt och lite trav. Piccolo var jätteduktig, han gick i en lång, låg form och sprang inte iväg så mycket. Sen spände jag snodden liitegrann för att sätta lite mer krav, det gick lika bra då! Sen red jag lite i galopp också, han gick mycket bättre än igår, igår så var varje ben ute i varsin hörna av ridhuset och han bara for runt :P Idag gick han mkt mer samlat, fast asså det var ju inte samlad galopp x) Med det kändes bättre än igår, that's the point! Sen efter och mellan galopperna blev det mycket skritt och lite mer trav, kändes braa (y)

Valle: Skrittade fram ute med Lollo-Speedy, sen gick vi båda in i ridhuset och värmde upp medan mamma tog fram ett sockerbitshinder med travbommar framför som vi travade över några gånger (jag med dressyrsadel xD), sen gjorde hon om så att det blev galoppbommar. Det gick superbra, Valle var pigg och framåt och jättemjuk och fin! Sen höjde mamma ännu lite mer och tog bort bommarna så då hoppade jag inget mer, jag tränade på det vi gjorde igår, många öppnor/slutor och några ökningar och tränade på avsaktningar från galopp till skritt. Valle gick huur bra som helst, kändes verkligen toppenfin! Skolorna vart jättefina, han höll kvar formen och trampade på bra, några slutor blev verkligen hur bra som helst, han flyttade undan jättefint åt sidan och höll kvar formen! Slutorna var nog bättre än öppnorna idag. Red ju några travökningar, de gick jättebra, jag brukar aldrig kunna hålla kvar honom i en bra form och samtidigt kunna öka ordentligt, antingen blir Valle alldeles för öppen i formen och lång eller så trycker han bara upp näsan. Men idag gick han i toppenform några ökningar, jag blev så sjukt glad! :D Galoppavsaktningarna gick också jättebra, några det jättefina, vissa blev lite halvdana men så är det ju alltid.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med dagen, båda ponnyerna har gått jättebra!

Några gamla bilder kommer här, har inte tagit några idag tyvärr.


Valle & jag, träning för Gunilla januari-10


Piccolo i hagen


Piccolo


Valle i hagen

puss

Kommentarer
Postat av: Speedy af Bloom

Känner igen den där bruna grimman bakom ponnyfjanten. DET ÄR JU JAG!!!

2010-04-13 @ 21:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback