Dagbok 11 april

Godkväll på er!
Lång stalldag blev det idag :P

När vi kom dit så mockade mamma ur hela gamla boxen/bädden medan jag sprang med proppfulla skottkärror, minst 6 stycken blev det x) Sen borstade jag iordning Valle medan mamma skurade i gamla boxen.
Red på utebanan, jättefint underlag är det där nu, förutom på den halvan där det är en stor vattenpöl och snö längs staketet xD Skrittade iaf fram och joggade igång lugnt som vanligt. När jag väl hade kommit igång tänkte jag börja jobba med öppnorna och slutorna, men Valle var lite för spänd pga bilar och folk som gick på vägen och så, så jag började i galopp, med att samla, göra bra avsaktning till skritt, skritta i lugn bra takt och sedan göra en bra fattning igen osv, varvade med lite trav, mest ökning-minskning då, och lite skritt då jag gjorde lite slutor och halter, någon ryggning också.
I slutet jobbade jag mest i trav, gjorde några ökningar, några halter och ryggning och lite skolor innan jag joggade ner och sen skrittade jag ut en sväng på ca 15 minuter som avskrittning.

Valle kändes väldigt fin idag, allt kändes finast i slutet när han hade kommit igenom ordentligt och så. Fick till en del riktigt fina avsaktningar galopp-skritt och fattningar skritt-galopp! Skolorna gick helt okej, han blir ju dock spänd och så, så vi måste jobba mycket med det i veckan. Några ökningar blev jättefina också, största problemet är ju att jag tappar honom så att han blir lång, men några blev som sagt bra!

Over all är jag väldigt nöjd med dagens pass, hoppas bara inte att Valle är trött imorgon då det är Gunilla-träning men han borde inte bli det med tanke på att han bara kommer gå halvdag i hagen från och med nu när vi har flyttat in i stora stallet :)

Nu skulle det ha blivit några bilder som mamma tog idag men jag orkar inte ladda upp dem (a) Kommer några gamla istället, som vanligt :)


Ignorera mig sits, kolla på snygga ponnyn istället :D

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback