Dagbok 8 april

Nu är jag hemma från stallet, såhär gick ridningen:

Piccolo: Det gick bra att rida honom, red med snodden för att få honom att komma ner i en bra form och inte spring med huvet rakt upp i luften i galoppen. Jobbade en del skritt och trav, det blev galopp 1 voltvarv åt varje håll, han är så omusklad i rygg/rumpa så han orkar inte galoppera i form, så jag är nöjd :) Red i ca 45 minuter i ridhuset.

Valle: Tränade som sagt för Ninni, det gick jättebra! Tränade mest på en övning på 8meters volt med 4 koner som jag skulle rida så nära som möjligt på utsidan och ställa Valle på rätt sätt genom att hålla innertygeln stadig och ställa med den, hålla yttertygeln stilla utan större inverkan och ytterskänkeln på långt bak så att Valle inte trycker ut rumpan, och sedan när jag fick till det red vi ut och gjorde öppna innanför spåret på långsidan eller sluta på en diagonal linje. Sen jobbade vi på en lite större volt i galopp, red på samma sätt med att ställa rätt och försöka samla och göra bra fattningar och avsaktningar till skritt, jättebra träning inför enkla byten! Träningen var i 30 min, red sammanlagt ca 1 timme o 15 minuter :)

Nu får ni lite random bilder eftersom att jag inte har några från idag :P


Valle i somras


Valle och jag när vi tränade för Gunilla i januari. Det är jackan som gör att jag ser ut som en hösäck :P


Vi kan även hoppa, haha, i dressyrsadel :D Kolla där Helena :D Sommar-09

Det får räcka för nu :P

puss

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha najs du :D hur går det för piccolos ägare då?



<3

2010-04-08 @ 22:01:04
URL: http://ostgotaryttaren.bogg.se
Postat av: Helena

Svar: Haha aa kanske det :D så är du med i ponnydressyren (y) <3

2010-04-08 @ 23:20:25
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/
Postat av: Lollo

Vad fina ni är! :)

2010-04-09 @ 13:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback