Dagbok 24 april

Idag blev det ett dressyrpass på utebanan :)
Skrittade fram ute, sen joggade vi igång på banan. Började i galopp när vi hade kommit igång, red en del i förvänd galopp, gjorde många övergångar galopp-skritt-galopp och enkla byten, allt gick superbra! Fick till fler bra avsaktningar än vad jag brukar göra, så det kändes verkligen toppen!
Sen började jag jobba i trav när han kom ner lite bättre på tygeln och stödde bättre, han gör alltid det när han kommer igång riktigt ordentligt, där tränade jag mest på öppna/sluta, att ha kvar honom i en bra form, han blir alltid stel och går upp mot tygeln och grejer ;s Några öppnor vart helt okej, slutorna måste vi träna mycket mer på ;)

Höll inte så mycket koll på tiden då jag inte hade mobilen på mig, men när jag kände att det räckte så travade jag av sen skrittade jag av ute en sväng :) Är allt som allt väldigt nöjd med dagens ridpass, kändes väldigt bra sammanlagt!


Valle med sin förra ägare ;)

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback