Dagbok 12 april

Hellu, här kommer den försenade dagboken för Gunilla-träningen igår!

Började med att rida fram, Valle kändes lite latare än vanligt, asså inte seg eller trött men lat :P På träningen började vi med att prata lite, det var ju ett tag sen vi sågs sist. Sen började vi träna på övergångar mellan trav-halt, och att jag skulle vara snabb med hjälperna och att Valle sedan skulle reagera snabbt men samtidigt vara kvar i formen såklart. Det gick bra i slutet, men jag är väldigt seg i hjälperna hela tiden, jag dröjer liksom och trycker länge istället för att 'kicka' till en snabb gång och sedan släppa vid igångsättningar och annat. Men när vi hade gjort om och om igen väldigt många gånger gick det till sist bra, några igångsättningar blev det galopp osv men de i slutet blev riktigt bra, är nöjd!
Sen fortsatte vi med galoppfattningar och övergångar galopp-skritt och några enkla byten och tempoväxlingar. Galoppfattningarna gick ganska bra redan från början, övergångarna gick helt okej i början, men jag tappar honom lätt i formen och 'släpper' tyglarna så att formen blir längre och mer öppen. Men även här gick det bra i slutet, jag kunde behålla formen och samtidigt så till en bra steglängd direkt i övergången. De enkla bytena gick inte lika bra, vi gjorde dem på korta diagonalen och det är ju en väldigt svår linje, men det gick okej i alla fall, dock blir Valle nästan alltid stressad och trippig i skritten när jag väl får till en bra övergång där jag varken råkar göra halt eller sakta av till trav. Och sen i fattningarna kan jag lätt tappa samlingen men de gick bra idag! Tempoväxlingarna gick väl också helt okej, där är det precis som i övergångarna att jag måste vara snabb i hjälperna så att jag kan korta/länga på bara några få galoppsprång, men det är väldigt svårt så jag måste träna mycket mer på det, och allt annat vi gjorde såklart :P
Efter träningen travade jag ner i lång låg form och sen skrittade av på utebanan för att det blev ganska rörigt i ridhuset med alla ekipage och träningen osv.

Random pic, som vanligt (a)


Från framridningen på ÅrstaRunsten. Jag vet att jag sitter dåligt på bilden!

puss

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag vet jättesur blev jag D: Haha jag tycker den va fin (a) :)



<3

2010-04-13 @ 22:01:36
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback